با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران
جایگاه برند ملی در دیپلماسی عمومی نوین جمهوری اسلامی ایران

جواد خادم زاده؛ جهانبخش ایزدی؛ علیرضا سلطانی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1397، ، صفحه 157-178

https://doi.org/10.22067/pg.v3i9.78736

چکیده
  برند مجموعه­ای از ادراکات­ ذهنی نسبت به عاملی است که در طول زمان شکل می­ گیرد. در این میان برند ملی تصویرکلی از یک کشوراست که ابعاد سیاسی،اقتصادی،تاریخی،فرهنگی را شامل می­ شود.برند­ ملی مفهومی چند بعدی، ترکیبی و به ­هم ­پیوسته است که امروزه در سیاست­ های خارجی کشورها به عنوان یکی از ابزارهای مهم قدرت­ نرم و از شاخصه ­های مدرن دیپلماسی­ ...  بیشتر

تبیین جایگاه قدرت‎نرم‎ در افزایش نفوذ سیاسی ایران در افغانستان مورد: همکاری های علمی ایران – افغانستان

محسن جان‌پرور؛ ریحانه صالح آبادی؛ زکیه نادری چنار

دوره 3، شماره 2 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 129-157

https://doi.org/10.22067/pg.v3i11.79986

چکیده
  قدرت‎نرم‎ به معنای توانایی جذب دیگران می­باشد و این توانایی جذب دیگران، منجر به نفوذ در آنان می‎شود. استفاده از قدرت‎نرم‎ درحال حاضر نزد دولت­های جهان رواج زیادی پیدا کرده است. قدرت‎نرم‎ دارای منابع متعددی می‎باشد. یکی از عواملی که مدنظر این مقاله قرار دارد، بهره‎گیری از قدرت‎نرم‎ با استفاده از روابط و همکاری‌ها‎ی آموزش عالی ...  بیشتر